zaterdag 2 mei 2015

In mei leggen alle vogels een ei

Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag start wederom een nieuwe challenge op het Craftliners blog.
Het thema is het spreekwoord: In mei leggen alle vogels een ei.
Deze kaart heb ik ter inspiratie gemaakt.


Ik ben begonnen met een dubbele kaart van wit glitter kaartkarton van 12 x 12 cm.
Daarop is een vierkant geplakt van 11.4 x 11.4 cm. dit papier komt uit een papierblok van 
Graphic 45: Time to Flourish.
Daarna heb ik met behulp van grid 25 een kader geciseleerd en de omtrek langs de perforaties uitgeknipt. 
Het perkamentpapier wat ik heb gebruikt is nieuw
De kleur heet: Lilac.
Dit kader is op de kaart bevestigd met lichtgroene brads.
In het midden van het kader is een vierkant geplakt van 7.1 x 7.1 cm. 
Ook deze is uit het papierblok van Graphic 45.
Op grid 41 heb ik de merel geciseleerd en deze omtrek is ook weer uitgeknipt langs de perforaties. Daarna heb ik de merel met Perga-Glue op wit glitter kaartkarton geplakt en de omtrek uitgeknipt. Voor het oog is een zwarte brad gebruikt. 
Het geheel is met foamtape op de kaart geplakt.
Om de kaart af te maken heb ik twee postzegels uitgesneden, uit het papier van Graphic 45 en deze op de kaart bevestigt.

Hopelijk heb ik je weer kunnen inspireren.
Het is niet moeilijk om een leuke kaart te creëren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten